Collegeweek 3

16 oktober 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

Hi everyone,

Het is een tijdje terug sinds mijn laatste blog, maar... daarom heb ik nu weer het één en ander te vertellen!

De afgelopen 2,5 week stond voornamelijk in het teken van colleges volgen. Het dagelijkse strandtripje heeft plaatsgemaakt voor danszalen, repetitieruimtes en grote collegezalen. Mijn lessen zijn super! Het is echt voor het eerst sinds jaren dat ik weer vrijwillig fulltime iedere dag naar school ga; zonder het skippen van lessen en zonder te laten komen! Ook kom ik ineens 4 dagen in de week om 08.00 uur mijn bed uit. Ik weet het, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Het niveau ligt hier ontzettend hoog, wat de dans- en acteerlessen heel uitdagend en interessant, maar daardoor soms ook een beetje eng maakt. In mijn balletklas zitten semi-professionals en een aantal mannen, die wat mij betreft zo van de Nationaal Balletacademie afkomen! Iedere keer als ik hen enorme sprongen zie maken denk ik: oh, dat wil ik ook!! Of wanneer die prima ballerina's 6 pirouettes achter elkaar doen.. Soms is dat erg confronterend en frustrerend, maar tegelijkertijd zetten zij mij er ook toe aan om nóg harder mijn best te doen en mijzelf verder te pushen.
Tijdens mijn eerste Acting class kwam ik erachter dat onze docente ook lesgeeft aan alle laatste jaarstudenten van Juilliard - dé meest prestigieuze performing arts school in New York. Niet zomaar iemand dus en het is ontzettend leuk om met haar te werken: eng, maar uitdagend.

Psychologie (behaviorisme) was niet zo'n succes.. Dit hoorcollege vond plaats in een zaal met 200 andere studenten en hoewel de professor erg interessant overkwam, praatte hij zo snel, dat ik na 10 min al volledig de weg kwijt was. En dat de eerste les. Eerst dacht ik dat het aan mijn Engels lag, maar vervolgens kwam ik erachter dat ook enkele Amerikaanse studenten hem nauwelijks konden volgen. Maar goed, gezien het vak niet meer inhield dan wat historische feitjes over deze psychologische stroming, is deze van de baan geschoven..
Het vak Effective Oral Presentation is daarentegen super interessant en gaat erg goed. De meeste van jullie zijn er wel van op de hoogte dat presenteren iets is wat ik graag doe en dit vak draagt daar dan ook zeer veel aan bij! Hoewel ik een voorsprong op mijn klasgenoten heb, kan de docente mij goed uitdagen en leer ik nu veel meer over echte technieken en zakelijke presentaties. Leuk dus!

Tussen alle lessen en huiswerk (ja ook dat doe ik tegenwoordig) door, is er natuurlijk nog wel tijd geweest voor leuke dingen. Het strand zie ik nog regelmatig, maar afgelopen weekend ben ik bijvoorbeeld op een hiking trip gegaan met drie Zweedse vrienden. 's Morgens vroeg om 6.30u zijn we vertrokken en vanaf 7.00u tot 13.15u hebben we twee bergen beklommen. Het was niet iets wat ik normaal gesproken snel zou doen, maar juist daarom wilde ik het niet voorbij laten gaan.
De eerste top hadden we bereikt rond 9.00 uur en gaf echt een waanzinnig uitzicht! Aangezien we voor de moeilijkere/langere route hadden gekozen, kwamen we geen andere mensen tegen en hadden we de hele omgeving voor onszelf: prachtig!
Helaas veranderde dat hoe dichter we bij de tweede top kwamen, waar de korte/beginners route ons pad kruiste. Maar los van dat was het echt een hele leuke ervaring en iets wat ik hier zeker vaker zal gaan doen!

Komende weekend staat in het teken van essays schrijven, scènes repeteren met klasgenoten en... feesten! Eén van mijn ex-collega's van Little Mermaid komt dit weekend naar San Diego voor een private party - invitation only. Zijn vriend is werkt dan als DJ en met een beetje geluk kan hij me mee naar binnen krijgen. Fingers crossed! En anders zijn er hier nog genoeg kroegjes en clubs, die mijn vrienden en ik nog niet op z'n kop hebben gezet :)

Mijn 'Ik-hou-van-Holland'-pakket is binnen gekomen en enkele foto's en kaarten hangen al in m'n slaapkamer aan de muur! Oh, wat zijn stroopwafels, een broodje hagelslag en Old Amsterdam dan ineens lekker, zeg! Vooral dat laatste is erg belangrijk, aangezien ik nog geen lekkere Amerikaanse kaas heb kunnen vinden..

Hopelijk gaat bij jullie in NL ook alles goed. Af en toe bekijk ik het weerbericht van Amsterdam en heb ik echt met iedereen te doen! Ik zal kijken of ik eens wat Californische zonnestralen richting Nederland kan sturen...

Nou, weer terug aan mijn huiswerk... Tot snel!

Xx Max

1. Chlo:
    17 oktober 2013
    Leuk berichtje! Goed te lezen dat je daar zo gemotiveerd bent en vroeg opstaat! Ik wist wel dat je het kon ;). xxxxx
  2. Jeannette:
    18 oktober 2013
    Max als bergbeklimmer!!Een echt ongelofelijk verhaal hihi.Straks wil je mee naar Zwitserland!!
    Je serieuze opstaan en op tijd komen,is absoluut te bewonderen in je.
    Zo te lezen,heb je je draai daar goed gevonden.
    Daar zijn we,Tom en ik, echt blij mee.
    Dikke knufs,v Tante Konijn en Oom Haas.